witryny cukiernicze

Elementy lokalu gastronomicznego – witryny cukiernicze

Witryny cukiernicze rzecz jasna kojarzą nam się w głównej mierze z cukierniami. Jednakże dziś spotkamy je także choćby w sklepach spożywczych, gdzie zaprezentowane w nich ciasta i ciastka naprawdę kuszą i nieraz mimo dbania o linię się na nie skusimy. Nie jest powiedziane, że takie witryny nie mogą wchodzić także w skład lokalu gastronomicznego. Jeśli prowadzisz restaurację czy kawiarnię, to jak najbardziej mogą one stanowić wyposażenie gastronomiczne twojego lokalu.

Odpowiedni wygląd

Jeżeli zdecydujemy się już na takie witryny, musimy postawić na te, które doskonale wkomponują się w nasze wnętrza, a jak się okazuje wielu właścicieli ma z tym spory problem. W przypadku niektórych jest to spowodowane stawianiem ceny ponad styl i elegancję, niemniej jednak są też tacy, którzy nie potrafią wybrać witryny, która sprawdzi się w ich wnętrzu, a dodajmy, że wybór pod tym względem jest dziś naprawdę bardzo szeroki. Na pewno nie powinniśmy wstawiać witryn zaaranżowanych na styl nowoczesny do pomieszczeń, z których bije klasyką i na odwrót. Poza tym warto skupić się na grze świateł, bo ten element nadaje takim witrynom naprawdę wiele uroku.

Temperatura

Jako że w witrynach takich będziemy przechowywać produkty spożywcze, nie możemy zapomnieć o optymalnej temperaturze ich przechowywania. Zbyt wysoka lub niska temperatura wpłynie nie tylko na ich smak, ale także sprawi, że będą wyglądać bardzo nieestetycznie.

Wielkość

Błędem będzie też wstawienie witryny zbyt dużej, jeżeli nasz lokal akurat nie może poszczycić się ponadprzeciętnym metrażem. Nawet jeśli na ciastka w niej eksponowane jest spory popyt, z takiego rozwiązania powinniśmy zrezygnować. Znacznie lepiej zakupić jest witrynę o mniejszych gabarytach i ustawić ją nie bezpośrednio na podłodze, ale ladzie. Ciastka, które sprzedajemy, zawsze będziemy mogli przecież dołożyć, choć oczywiście pod warunkiem, że mamy ich zapas i są świeże.

Podsumowując nie trudno dojść do wniosku, że takie witryny są naprawdę dobrym sposobem na to, aby nieco zwiększyć zyski, a przynajmniej zróżnicować swoją ofertę, co także jest ważne. Wprawdzie w małych gastronomiach typu fast-food nie zawsze mogą się sprawdzić, ponieważ odwiedzający je klienci szukają czegoś znaczniej bardziej sycącego, to w takich kawiarniach są już obowiązkiem. Jak sami zobaczycie, wielu klientów zamawiając kawę, poprosi także o ciastko. Dzięki temu na kliencie, którzy przyszedł napić się tylko kawy, zarobisz podwójnie. Pamiętaj jednak, aby takie witryny ustawiać tuż przy kasie, gdzie klient będzie dokonywał rozliczenia.

2 komentarze

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *